Czy warto organizować firmową Wigilię?

Wigilia firmowa organizowana jest w coraz większej ilości przedsiębiorstw, zarówno tych mniejszych, jak i większych. Czy jest jednak sens jej organizowania? Pracownicy nie zawsze chętnie wybierają się na taką uroczystość, ponieważ nie chcą tracić na to czasu lub też nie czują się zżyci ze swoim zespołem. Istnieją jednak takie osoby, które nie wyobrażają sobie pracy bez Wigilii firmowej.

Dobra restauracja w Katowicach, tani catering dla firm, wesele, imprezy okolicznościowe, sale szkoleniowe, bankiety, Śląsk

Wigilia firmowa - plusy oraz minusy

Organizowanie Wigilii firmowej ma swoje plusy oraz minusy. Wigilia jest doskonałym sposobem na zacieśnienie relacji pomiędzy pracownikami, ale również na linii pracownicy-szefostwo. Dzięki temu atmosfera w firmie staje się lepsza, a praca jest bardziej efektywna. Pracownicy lubią wspólnie wychodzić do restauracji, ponieważ nie muszą płacić za dobre jedzenie, a przy okazji mogą spędzić wolny czas w dobrym towarzystwie. To jedna z szans na to, aby lepiej poznać swoich szefów lub współpracowników. Poza tym firmy organizujące tego typu uroczystości są lepiej odbierane wśród swoich podopiecznych, ponieważ pracownicy uważają, że w ten sposób okazuje się im szacunek i podziękowanie za pracę.

Dobrym rozwiązaniem jest catering na Wigilię firmową, dzięki któremu impreza może zostać zorganizowana w siedzibie biura, w klimatycznej i rodzinnej atmosferze. Szefostwo przedsiębiorstwa powinno więc poważnie pomyśleć o wcielenie w życie takiego pomysłu. Średni koszt menu cateringowego dla jednej osoby to 50-70 złotych, a więc podobnie, jak w przypadku wyjścia do restauracji.

W niektórych firmach panuje zwyczaj składania się na Wigilię firmową, a więc pieniądze na imprezę pochodzą ze wspólnego konta. Nie wszystkim to jednak pasuje, ponieważ przed świętami ludzie mają dużo wydatków i rzadko komu chce się wydawać pieniądze na jeszcze jedną imprezę. Decydując się na takie działania szefowie mogą być negatywnie odbierani przez swoich pracowników, często są uważani za skąpców.

Wigilia firmowa - organizować czy nie?

Zdaniem wielu pracowników Wigilia firmowa ma sens tylko wtedy, gdy wszystko jest profesjonalnie zorganizowane, a pracownicy za nic nie muszą płacić. Rozwiązaniem jest w tym przypadku wycieczka integracyjna, np. z udziałem celebrytów lub też zadaniami typu team building. Taka przygoda podoba się wielu osobom i niesie za sobą ogromne korzyści.

Duża grupa pracowników uważa jednak, że dużo lepszym rozwiązaniem niż organizowanie Wigilii firmowej jest wręczenie im premii przedświątecznej, którą mogliby spożytkować na dowolnie wybrany cel. Organizacja Wigilii firmowej jest więc zależna od wielu czynników, m.in. od:

  • budżetu firmowego,
  • postawy pracowników i szefostwa,
  • pomysłu na zorganizowanie Wigilii.

Ostateczna decyzja zawsze należy jednak do szefostwa, chociaż warto pamiętać o tym, że przed rozpoczęciem prac organizacyjnych, dobrym pomysłem jest spytanie o zdanie własnych pracowników. 

Zadzwoń

Zadzwoń do nas:

tel. 32-258-24-26

tel/fax. 32-259-84-84

kom. 601 47 19 60

Napisz do nas:

email: marketing@club99.pl

GODZINY OTWARCIA

Pon-Pt 9-20
Sob-Nd 9-20

ul. Bracka 16
40-858 Katowice
Woj. Śląskie

O NAS

O naszej restauracji

Zapraszamy Państwa do naszej restauracji i sal szkoleniowych. Mieścimy się przy ul. Brackiej 16 (przedłużenie ulicy Bocheńskiego) w Katowicach (po przeciwnej stronie głównego wejścia do Wesołego Miasteczka, za stacją benzynową Lukoil, w dawnym budynku salonu Hondy).

Więcej

Znajdź nas